[Inne] Jak długo nagrzewa się diesel VP przy niskich tempera

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zurcio
    RS
    • 2008
    • 2046

    #26
    Zamieszczone przez haragon
    Jeżeli autko grzeje się przez 7-10km do temperatury 90 stopni, gdy na dworze jest +5
    Faktycznie to trochę za długo jak na dodatnią temperaturę, a najlepiej tak jak napisano kilka postów wcześniej, przez pierwsze km nie odpalać ogrzewania, wtedy autko szybciej się nagrzeje.
    Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

    Komentarz

    • andriu21tg
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1499

      #27
      Moja BXE -15 BYTOM CHORZOW KATOSY , OD WLACZENIA CZEKANKO 2MIN , 90 NA SZAFIE UZYSKUJE POD TUNELEM (POD SPODKIEM ) ;]

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Zamieszczone przez turbojajko
        Zamieszczone przez Maicroft
        póki nie przestanie migać kontrolka temperatury
        chodzi ci o kontrolke : za wysoka temp/za niski poziom cieczy cieczych chlodzacej?
        Jak miga to nalezy wyczscic , preciki w zbiorniczku wyrownawczym... :wink:
        bylo na forum :?
        Ty mnie kolego nie ucz dzieci robic

        Ja ten zbiorniczek mialem opanowany jak Ciebie tu jeszcze na forum nie bylo.

        A dolewanie na poczatku pomaga, ale potem i to nie pomaga. :diabelski_usmiech


        5km nie rowne 5km. Jeden przejezdza je w 20 minut lizac pedal gazu, bo stoi w korku, a inny przeleci szybko krecac silnik wyzej niz 2000 obr/min
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • pskosz
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 703

          #29
          U mnie nie chce się rozgrzać więcej niż 45 stopni.
          dziś jechałem 35 km tak do 2500 obr/min. Do 45 stopni w miarę się nagrzewa a pózniej stoi. Czy ogrzewanie włączone czy nie.
          Wymieniłem czujnik temperatury, termostat też.
          Czy tak ma być???
          W zeszłym roku chyba się szybciej nagrzewał :evil:
          pozdrowienia

          Komentarz

          • rrysio
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 493

            #30
            Zamieszczone przez pskosz
            Czy tak ma być???
            Na pewno nie :!:
            Zamieszczone przez pskosz
            Wymieniłem czujnik temperatury, termostat też.
            Może wskazówka wskaźnika Ci się blokuje?
            Zamieszczone przez pskosz
            U mnie nie chce się rozgrzać więcej niż 45 stopni.
            A gdzie odczytałeś te 45 stopni? Skala na wskaźniku temperatury płynu zaczyna się od 50-ciu...

            Komentarz

            • pskosz
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 703

              #31
              A gdzie odczytałeś te 45 stopni? Skala na wskaźniku temperatury płynu zaczyna się od 50-ciu...
              No może żle napisałem. Ale pokazuje mi nie połowe wskażnika tylko 1/4 .
              Ale w aucie ciepło
              pozdrowienia

              Komentarz

              • rrysio
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 493

                #32
                Zamieszczone przez pskosz
                No może żle napisałem. Ale pokazuje mi nie połowe wskażnika tylko 1/4 .
                Nooo - czyli temp. ok 70st. Ale wg mnie to i tak za nisko - powinna dojść do 90st. Popatrz jeszcze na ten wątek - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=460174

                Komentarz

                • tryton
                  Elegance
                  • 2008
                  • 935

                  #33
                  mnie przy tych temperaturach 90 stopni łapie po ok 10 km i to jazdy na wyższych obrotach niż normalnie

                  Komentarz

                  • pskosz
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 703

                    #34
                    Dzięki już czytałem ten wątek o temp. oleju

                    Umówiłem się już z mechanikiem na wymianę termostatu. Zobaczymy jak wymienie

                    [ Dodano: Pon 01 Lut, 10 21:39 ]
                    Się okazało że termostat wymieniony 2 tygodnie temu padł, więc poszedł nowy.
                    A do tego jeszcze czujnik temperatury jeszcze raz wymieniony na koszt warsztatu, i wszystko gra
                    pozdrowienia

                    Komentarz

                    • natash
                      RS
                      • 2011
                      • 2599

                      #35
                      Dziś, auto stało od 3 dni. Po uruchomieniu 3,5C na blacie.
                      Trasa Miasto, ale o 9, bocznymi uliczkami, jakbym jechał przez miasteczka i wsie :P.
                      Po 5 km, 70C na wskazówce wody, śr. prędk. 39 km/h
                      Po 9 km, 90C na wskazówce wody, śr. prędk. 41 km/h

                      Normalne czy za wolno się grzeje?

                      Komentarz

                      • haragon
                        Rider
                        • 2008
                        • 310

                        #36
                        Najgorzej w uzyskaniu właściwej temperatury silnika mają octavie TDI z silnikami VP.
                        Często takie jednostki napędowe nie posiadają dodatkowych świec grzewczych w układzie chłodzenia przyspieszających uzyskanie właściwej temperatury roboczej silnika zimą.
                        Ja niestety taki egzemplarz posiadam
                        Silniki BXE i inne w OII to już inna bajka.
                        Moim zdaniem nie ma sensu tu porównywać nowsze jednostki napędowe o innej konstrukcji ze starszymi pod kątem nagrzewania bardziej niedoskonałymi...
                        Tak czy siak, każdy silnik w zimie powinien uzyskać właściwą temp. roboczą- jedne wcześniej, drugie później. Jeżeli skazówka temp. po dłuższej jeździe nie osiągnie 90st to coś jest nie tak. Grzebanie sugeruję zawsze rozpocząć od czujnika temp cieczy chłodzącej- to najczęstsza przyczyna problemów.
                        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                        >>Software - rogalotti<<

                        Komentarz

                        • respector
                          Classic
                          • 2011
                          • 17
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGN 1.8 20V 125 KM

                          #37
                          Pozwolę sobie dodać od siebie, że na czas rozgrzewania silnika ma też pewien wpływ jakim olejem jest zalany silnik. Wcześniej jeździłem na shell helix 5w30 zalewanym od nowości auta przez ASO, a ostatnio zalałem Motulem 5w40 i zaobserwowałem, że auto nagrzewa mi się znacznie szybciej (różnica rzędu prawie 40% przejechanego dystansu do osiągnięcia normalnej temperatury pracy silnika). Pomiar w miarę wiarygodny, bo przy tych samych warunkach, tym samym stylu jazdy i tej samej trasie codziennie pokonywanej do pracy

                          Komentarz

                          • sw29l
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 209

                            #38
                            Zamieszczone przez zurcio
                            Zamieszczone przez haragon
                            Jeżeli autko grzeje się przez 7-10km do temperatury 90 stopni, gdy na dworze jest +5
                            Faktycznie to trochę za długo jak na dodatnią temperaturę, a najlepiej tak jak napisano kilka postów wcześniej, przez pierwsze km nie odpalać ogrzewania, wtedy autko szybciej się nagrzeje.
                            popieram, w tym tygoniu sam musze termostat sprawdzic, bo juz 2 razy wypalałm dpf'a bo silnik nie łapie temp. - nie wazne -5 czy + 8 - tylko 4km do domu i nigdy nie wskczy wiecej niz 1 kreska a pale auto 3-5min przed wyjsiem, ostatnio kolega mnie podwozil swoim e220 2.2 cdi, po 1km juz miał90*, wiec nie ma inej opcji niz sprawdzian termostatu.

                            Komentarz

                            Pracuję...